vrijdag 14 februari 2014

Umeå

Roxan en ik zijn dinsdag voor het eerst naar het centrum van Umeå geweest. We zijn met de bus gegaan want om te lopen is het te ver weg. We hebben een beetje rondgekeken en we hebben Zweedse schoolboeken gekocht voor onze Zweedse lessen. De winkels die je hier vind zijn echt super leuk en er zijn best veel leuke tentjes om fika (Zweedse koffiepauze met wat lekkers) te doen. We zijn er een hele middag geweest en ik denk dat we nog niet alles gezien hebben!

Ook gingen we naar Systembolaget, dit is een winkel waar je drank kunt kopen met meer dan 3% alcohol. Boven de 3% alcohol mag het niet verkocht worden bij supermarkten. Omg, mag ik huilen? We wisten dat alcohol duurder was in Zweden, maar ZO duur?! De goedkoopste fles wijn kost omgerekend 6,50 euro en is waarschijnlijk niet te nassen en voor een fles bacardi mag je 251 SEK (bijna 29 euro) neer leggen.. Ik ga denk ik maar vast beginnen met afkicken.

Nu vergeet ik bijna te vertellen dat we de alcohol niet meekregen want Roxan is nog geen 20 jaar. Ze mag wel alcohol drinken, maar niet kopen. Ik mag ook geen alcohol voor haar kopen, maar ik mag het haar wel geven. Eeeeh ja?

Naja, dan gaan we maar voor die beruchte vrijdagmiddag borrel op de uni haha! :p

Het Umeå standbeeld!
Sneeuw en mist
Mooie winkels met ronde ruiten
Weer eens wat anders dan IKEA.
Kampvuur in de stad met grote kijkhuisjes (de witte muren zijn van sneeuw!)
Videogames!
Umeå standbeeld
Dit winkelcentrum is zo leuk! 
Kenza op de cover van VeckoRevyn, gelijk gekocht natuurlijk :)
Leuke kunst aan de muur van utopia winkelcentrum
Bikbok met ...lentemode?
Ik ben niet compleet verloren, er is een H&M!!!
Fika met Roxan: Chai latte en chockladbullar, zoooo lekker!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten