dinsdag 11 februari 2014

de vliegreis

EINDELIJK INTERNET! Ik heb de WiFi-code gekregen van mijn onderbuurman Michael (op z'n Zweeds: Miiiichaeeeel) dus het werkt heel langzaam, maar gelukkig werkt het tenminste. Ik kan er niet met mijn mobiel op, anders loopt het zijn netwerk vast.

De vliegreis heen verliep heel soepel en ik heb maar één keer gehuild! Ik dacht dat ik ontroostbaar zou zijn in de eerste week, maar er is juist een heel gewicht van mijn schouders gevallen. Mijn kamertje heb ik nu leuk ingericht en mijn Zweedse huisgenoten zijn ook heel aardig en behulpzaam en spreken goed Engels. Dit helpt heel erg om me thuis te laten voelen want ik zit hier tenslotte nog wel even!

Roxan en ik hebben ons op de dag van de vliegreis zeker niet verveeld. Eerst hebben we afscheid genomen van alle lieve mensen die ons uit kwamen zwaaien op Schiphol. Toen we door de douane waren hebben we eerst nog een lekkere smoothie gedronken voordat we gingen vliegen. Ik was echt super zenuwachtig voor het vliegen en toen we opstegen kreeg ik wel een lichte paniek aanval en zuurstof tekort (oke, ik heb 2 keer gehuild die dag... :p ) maar gelukkig had ik Roxan die me afleidde met haar Haagse Hopjes.

Toen we landden in Stockholm had ik niet gelijk het gevoel dat ik in Zweden was. Wat lijken die mensen op ons zeg! We hebben op Arlanda lekker bij de MAX gegeten (Zweedse friettent) en geskyped bij de gate (we <3 gratis WiFi). Toen was het tijd om weer in te stappen. Het volk in het vliegtuig naar Umea was heel anders namelijk: jong. Ik dacht even dat we in het vliegtuig van Beachmasters zaten, maar nee we gingen toch echt niet naar Blanes.

In Umea aangekomen viel de kou reuze mee want het is hier maar -2 op z'n koudst. Natuurlijk was er wat fout gegaan met de bagage want de koffer van Roxan was gemarkeerd met RUSLAND?!. Gelukkig was haar koffer wel meegekomen met ons vliegtuig en kon ze de bagage afhandelaar overtuigen dat het haar koffer was.

De buddy van Roxan had de sleutels van onze kamers opgehaald op de campus en stond te wachten op ons adres. Gelijk nadat we onze spullen in onze kamer hadden gebracht liet hij ons het kleine winkelcentrum van Alidhem en de weg naar de campus zien.

Kortom: een drukke eerste dag!

Klik hier om naar de blog van Roxan te gaan.

Schiphol
Roxan en ik op Schiphol
mango/kokosmelk smoothie
Yummy
Op naar de gate!
De Haagse Hopjes hebben me door de moeilijke tijden geholpen!
Boven Zweden

Arlanda
Coole jägermeister winkel. Hadden we maar wat meegenomen, dat had ons een hoop geld gescheeld..
Die kleedjes wil ik!
Pitpoes Roxan
Yummy
3 uurtjes wachten
Skypen met het thuisfront!
en een beetje bloggen
Next stop: UMEA!

1 opmerking: