zondag 23 februari 2014

Nyadalasjön (Nydalameer)

Wow, wat een mooie natuur hebben we gezien zaterdag! We gingen naar het Nydalasjön omdat IKSU (de grootste sportschool in noord-Europa die in Umeå gelokaliseerd zit) allerlei activiteiten organiseerde zoals ijsvissen, schaatsen en curlen.

Die slimme Zweden hadden bedacht om alle activiteiten op het midden van het meer te organiseren. Om daar te komen moesten we door de sneeuwdrek en het ijswater, het was geen doen want zelfs onze sneeuwlaarzen hielden het niet meer! Toen we halverwege waren, zaten we vast en konden we geen kant meer op en begonnen we 'lichtelijk' in paniek te raken. Gelukkig kwamen daar twee mensen op een sneeuwscooter aan die ons een lift terug naar de kant wilden geven.

In totaal met 4 personen en een extra slee met een voorraad eten aan de sneeuwscooter, scheurden we naar de kant. Nog geen minuut later ging het fout, de slee was losgekoppeld/afgebroken waardoor we gingen steigeren en er bijna afvielen!!!! Ik had mijn camera in mijn rechterhand dus ik had helemaal geen grip en door een af andere rare beweging heb ik nu een blauwe plek op mijn kin haha. Gelukkig bleven we zitten en viel niemand er van af.

Toen onze Zweedse vrienden de slee repareerden, grepen wij onze kans om wat kiekjes te maken op de sneeuwscooter. Uiteindelijk hebben we het laatste stuk gelopen omdat de lading te zwaar was en de sneeuwscooter telkens vast kwam te zitten in de sneeuw, maar het drapstuk waren we gelukkig al voorbij.

Daarna hebben we even opgewarmd bij een kampvuur en zijn we een stuk langs het meer gelopen. Na een uurtje waren we het toch wel zat en tegen onderkoeld aan, dus pakte we lekker de bus terug naar ons huisje.

Klik hier om naar de blog van Roxan te gaan.

















Geen opmerkingen:

Een reactie posten