maandag 3 maart 2014

fika, onze nieuwe favoriet!

Roxan en ik zijn gek op FIKA! Zweden weten als geen ander hoe je jezelf eens lekker kan verwennen met een kop koffie en wat lekkers. We zijn zaterdag even de stad in geweest om wat spulletjes te kopen die we nodig hadden en natuurlijk kan dan de fika niet ontbreken. We gingen naar een tentje dat Valls Kafé heet want hier hadden we eerder wat gedronken en het was echt een leuke plek.

Toen we wat gingen bestellen wilde we eigenlijk 3 dingetjes om te snoepen kiezen, maar aangezien ze bijna gingen sluiten (5 uur al) hielden we het maar bij 2 haha. Rox had een chai latte en een kladdkaka, dit is een plakkerige maar o zooo lekkere zweedse chocolade taart. Ik had een cappuccino en een carrotcake en mijn god wat was dit lekker! We hebben allebei nog nooit zo lekker gebak op als afgelopen weekend, vandaar dat ik er een hele blogpost aan toewijd. Mocht een van jullie ooit in Zweden zijn, probeer alsjeblieft kladdkaka en carrotcake! Het tentje was heel leuk ingericht dus vroeg ik aan iemand van het personeel of ik er foto's van mocht maken. Dit was geen probleem, aangezien ze toch gingen sluiten en er bijna geen mensen meer waren. Hier gaan we zeker nog een keer heen!

Zaterdag avond hadden we een feestje in Skogis, namelijk International Pub. Je moest verkleed in de kleuren van je land dus zo gezegd, zo gedaan. We kochten een oranje rok (bleek rood te zijn) en hadden oranje lippenstift en nagellak opgedaan. Toen we bij de pre-party aankwamen bleek mijn onderbuik gevoel te kloppen, niemand was verkleed! Dat mocht de pret niet drukken want we hebben een hele leuke avond gehad en in Skogis bleek dat er meer mensen verkleed waren gekomen. We hebben heel veel lederhosen en vikingen gezien die avond haha.

Nog even wat anders: morgen ben ik jarig! Morgen is ook een Zweedse feestdag want het vasten begint op woensdag (voor de katholieken geloof ik) dus mag er morgen nog lekker veel gesnoept worden en daarom heet het fet-tisdag. De traditie is dat je dan Semlor gaat eten, dit is een Zweeds amandel gebakje en het ziet eruit als een hele grote slagroomsoes, jammie! Onze buddygroep pakt alle kansen aan om iets leukst te organiseren dus morgen gaan we naar met z'n allen Elin (onze buddy) toe om eens lekker te snoepen.

Vanavond hebben we een etentje met wat mensen die ook in Alidhem wonen en toevallig ook in het blok Fysikgränd. Van die mensen komen ook 2 jongens uit Nederland (en dat is zeldzaam hier, aangezien iedereen uit Duitsland/Oostenrijk schijnt te komen), dus dat wordt wel gezellig. Vrijdag organiseren we met onze roommates een corridor party, dus dat wordt een gekkenhuis. De teller staat op 32 mensen aanwezig, en dat zijn alleen nog maar de vrienden van Rox en mij(oeps).. Maar ach, je moet alles een keer proberen in je leven. Kortom, drukke week vol met leuke plannen! 

Klik hier om naar de blog van Roxan te gaan.










Geen opmerkingen:

Een reactie posten